سال نو مبارک

 

با آرزوی سالی خوش و پربار برای شما مراجعه کننده محترم

  

کسانی که در ایام تعطیلات نوروزی می خواهند وزن ثابتی داشته باشند  و اضافه وزن پیدا نکرده ودر عین حال از مسافرت های نوروزی، پذیرایی های دید و بازدیدهای عیدانه  لذت ببرند می توانند با رعایت توصیه های ذیل تعطیلات خوش و پرباری داشته باشند.

استفاده از آجیل و شیرینی  در این ایام بلامانع است مشروط بر اینکه  طبق دستور مصرف شود   (به غیر از افراد مبتلا به دیابت) چنانچه مقدارهای ذیل را در یک روز مصرف کنید کالری تقریبا معادل  k 500دریافت خواهید کرد.حال با توجه به کالری تنظیم شده برنامه های قبلی می توانید برای خود مقدارها را تنظیم فرمایید: (به عنوان مثال کسی که برنامه ای با کالریk 1000برایش تنظیم شده مجاز است 2برابر مقدارهای مشخص شده برای وعده های ناهار و شام را مصرف کند)

صبحانه

یک برش نان تست(یا 30 گرم نان) +15 گرم پنیر یا نصف یک عدد تخم مرغ آب پز

میان وعده صبح

دو عدد میوه فصل

ناهار

هر نوع غذایی که دوست دارید به مقدار 5قاشق غذاخوری سرصاف

عصرانه

یک نوع شیرینی خشک (50گرمی)+نصف استکان آجیل مخلوط

شام

هر نوع غذایی که دوست دارید به میزان 5قاشق غذاخوری سر صاف

روزانه

یک لیوان شیر کم چرب یا یک لیوان ماست کم چرب یا  دو لیوان دوغ بدون گاز

 

*در وعده شام می توانید هفته ای  حد اکثر دو  بار و هر  بار دو لوز پیتزا یا یک سوم یک ساندویچ متوسط میل بفرمایید .

*بجای شیر کم چرب یا ماست و یا دوغ روزانه خود می توانید هفته ای حد اکثر دو بار نصف لیوان بستنی وانیلی ساده را جانشین بفرمایید .

*استفاده از انواع نوشیدنی های قندی (مثل آبمیوه های آماده،نوشابه،دلسترو...)ممنوع می باشد.

 

 

با ارزوی شادی